תוכנת חשבשבת ERP כוללת מערכת לקבלת תשלומים באמצעות כרטיסי אשראי עם קישור ישיר לש.ב.א. (שירותי בנקים אוטומטיים).
במערכת זו קוראים את נתוני כרטיס האשראי ופרטי העסקה והתוכנה מעבירה את נתוני התשלום באמצעות חיבור אינטרנט או מודם (לא מומלץ) ישירות לש.ב.א.
להלן פירוט שלבי ההכנה שיש לבצע על מנת להתחיל לעבוד עם ש.ב.א:
1. התקשרות עם חברות האשראי ותיאום פגישה עם נציג שירות מטעמם.
העסק יבחר את חברות האשראי שיסלקו עבורו את כרטיסי האשראי השונים. לדוגמא, כרטיסי מסטרקארד מונפקים ע"י כ.א.ל , ישראכרט או לאומיקארד, אך כל עסק יעבוד עם חברה סולקת אחת לכל כרטיסי המסטרקארד.
כנ"ל לגבי כרטיסי ויזה. עסק יכול לסלוק כרטיסי ויזה רק ע"י אחת משלוש החברות: ויזה כ.א.ל או ישראכרט או לאומיקארד.העסק יחתום על הסכמי סליקה עם חברות האשראי או עם חברת מימון ויקבל מהן: מספרי ספק / מספר תיק לקוח.
אם העסק עבד בעבר עם תוכנת סליקה אחרת (נורית, כספיט וכד'), אנו ממליצים בחום לבקש מחברות האשראי/מימון לפתוח מספרי ספק חדשים.
הסיבה: לצורך ביצוע התאמות כרטיסי אשראי בקלות וביעילות, אנו מעונינים שדפי הבנק של חברות האשראי יכללו רק תנועות שנוצרו בחשבשבת.
מסוף לעבודה עם מערכת ניהול חוזים – במסוף חוזים יש לבקש מחברת האשראי לא לדרוש להעביר CVV2 (3 ספרות אחרונות בג הכרטיס) או תעודת זהות. הסיבה: מטעמי בטחון, חשבשבת לא שומרת את מספר CVV2 במסד הנתונים ולכן בעת הפקת החוזה לא נוכל להעביר את המידע.
כל אחת מהחברות הסולקות קובעת, בין היתר, עבור העסק:
- תקרות אשראי – הסכום שממנו נדרש אישור של חברת האשראי לעסקה.
- סוגי העסקאות שבית העסק יכול לקבל:
עסקה רגילה – העברת כרטיס האשראי בקורא כרטיסים מגנטיים + חתימת לקוח, עסקת חתימה – הקלדת מספר כרטיס האשראי + חתימת לקוח ,
עסקה טלפונית – הקלדת מספר כרטיס האשראי ללא חתימת לקוח. - שיטות התשלום שבית העסק יכול לקבל (לדוגמה: תשלומים, קרדיט, חיוב מיידי)
אם העסק מעוניין לקבל אישור עבור כל עסקה בכל סכום (ZFL- Zero Flow Limit), עליו לבקש זאת מנציג השירות של חברת האשראי. המסוף יצא להתקשרות עבור כל עסקה ובמקרה של כשל בתקשורת (בחיבור האינטרנט או בקו הטלפון) – קיימות 2 אפשרויות:
אפשרות א': העסק יעבוד לפי תקרות האשראי שנקבעו לבית העסק.
אפשרות ב': לא ניתן יהיה לבצע עסקאות.
לעסקים שעובדים עם עסקאות טלפוניות מומלץ לקבל אישור עבור כל עסקה.
2. התקשרות עם סניף השירות של חשבשבת לצורך:
- · רכישת מודול ש.ב.א
- · בקשה לפתיחת מסוף ש.ב.א
סניף השירות ישלח לבית העסק במייל טופס פתיחת בית עסק 2013.
להלן מספר הערות לעדכון הפרטים בטופס:
- מספר מסוף וחתימה וחותמת מפיץ – סעיפים אלה ימולאו על-ידי חשבשבת.
- חובה לעדכן הסעיפים שרשום בהם בסוגריים חובה למלא.
- שם מקוצר בבית העסק – השם שיופיע בדף החיוב של הלקוח (הרוכש מבית העסק).
- השם המקוצר יכול להיות שונה משם בית העסק.
- שם מלא של בית העסק – שם בית העסק כפי שנרשם בחוזה עם חברות האשראי.
- כתובת מקוצרת – כתובת החנות/העסק.
- כתובת מלאה – כתובת בית העסק כפי שרשמה בחוזה עם חברות האשראי.
- מספר טלפון – מספר הטלפון של החנות/העסק ממנו מתבצעים השידורים לש.ב.א.
- מספר ספק בחברת כ.א.ל או מספר ספק בחברת לאומיקארד – בית עסק יכול לסלוק את כרטיסי ויזה כ.א.ל ולאומיקארד באחת משתי החברות.
PL – כרטיסי PL (Private Label) הם כרטיסים מיוחדים המונפקים ע"י חברות האשראי. (לדוגמה, כרטיסי המתנה של לאומיקארד). רק בית עסק שחתם על הסכם סליקה של כרטיסיPL – יסמן בסעיף PL את החברות איתן חתם.
3. מילוי הטופס הנ"ל במחשב (לא בכתב יד) ומשלוח הטופס במייל ובפקס לסניף השירות.
חשבשבת תעביר את הטופס לאישור ש.ב.א. זמן קבלת האישור מש.ב.א – כשבוע ימים.
4. רכישת קורא כרטיסים מגנטיים
(קורא מגנטי יכול להימצא על המקלדת או להתחבר למקלדת באמצעות מפצל). הקורא צריך להיות ניתן לתכנות ותומך Windows.
5. לפי דרישת חברות כרטיסי האשראי ושבא יש לרכוש קורא כרטיסי אשראי מצפין.
לכן, מומלץ לוודא שהספק ממנו רוכשים את קורא כרטיסי האשראי קיבל אישור שהקורא עומד בדרישות ההצפנה (משבא נמסר לנו כי עד כה הספק הבא עומד בדרישות: JB. הקורא המצפין של חברת דנגוט נמצא בהליכי אישור של שבא).
6. חברת שבא אינה מאפשרת להשתמש בשירותיה ללא קורא מגנטי
(למעט עסקים בעלי אישור לעבוד עם עסקה טלפונית).
7. חיבור אינטרנט או מודם וקו טלפון
מומלץ לעבוד עם חיבור לאינטרנט כיוון שלשיטה זו מספר יתרונות: מהירות, אבטחת המידע, אמינות ועלויות נמוכות.
בית עסק שמעוניין לעבוד בשיטה זו יקבל מסניף השירות טופס הרשמה לשרות אינטרנט, יחתום עליו (חתימה + חותמת בית העסק) וישלח אותו בפקס אל סניף השרות ולא למספר הפקס המצויין על-גבי הטופס.
אם עובדים עם מודם וקו טלפון, יש להתקין מודם בכל תחנה בה מעונינים לקבל תשלום באמצעות כרטיסי אשראי. בכל תחנות העבודה חובה לעבוד עם אותו סוג מודם, שמותקן באותה יציאת תקשורת (Com). רצוי שקו הטלפון יהיה ישיר, ללא חיבור למרכזיה. ניתן להשתמש בקו טלפון משותף למספר תחנות.
לפרטים נוספים אודות עבודה מול ש.ב.א בחשבשבת נא פנו אל סניף השרות.
מידע נוסף על חשבשבת H-ERP
טופס עזרה ללקוחות
השארת פנייה לנציגי חשבשבת
שאלות נפוצות
שאלות ותשובות נפוצות בנושאים שונים
פריסה ארצית
רשימת סניפים, הטמעה ותמיכה בפריסה ארצית
תמיכה בבתי תוכנה
יצירת ממשקים מתוכנות חיצוניות לחשבשבת H-ERP
מאמרים מקצועיים
מגוון נושאים להעשרת הידע בעולם ה-ERP
מערכת ERP לניהול שיווק, מכירות ומלאי
תוכנת ERP לניהול פיננסי והנהלת חשבונות
תוכנת הנהלת חשבונות מאפשרת שליטה על התהליכים השונים בפעילות הפיננסית של העסק תוך כדי בקרה קפדנית. התוכנה פשוטה וקלה לתפעול וכל הממשק פועל בשפה העברית. מערכת לניהול העסק ומערכת ERP משפרת את פעילותו לאורך זמן.
ניהול קשרי לקוחות - מערכת CRM
בנוסף, תוכנת CRM של חשבשבת מתקשרת עם תוכנת outlook ומאפשרת לכם להעביר תזכורות והודעות באמצעות מערכת זו.
אופטימיזציה של רכש וניהול מלאי
מערכת ERP לניהול הייצור והתפעול
מערכת תשלומים, אשראי ומס"ב
כלי המספק נתונים בזמן אמת על הפעילות העסקית ובנוסף מהווה כלי תומך החלטה.
H - WEB - חשבשבת בענן
גרסה אינטרנטית מלאה של חשבשבת מערכת ERP הניתנת להפעלה באמצעות הדפדפן והנייד.
H - MOBILE - חשבשבת בנייד
אפליקציית מובייל שמאפשרת לקבל נתונים ולהפיק דו"חות בטלפון הנייד.
התרעות אונליין מפני התקשרות עם עסקים בסיכון בשיתוף BDI, ומעל לכל בדיקת מצבו הפיננסי של הלקוח
H - BPM
סבב חתימות בפלטפורמה אינטרנטית בחיבור ישיר לחשבשבת חלונות. מערכת סבב החתימות החדשה H-BPM של חשבשבת מאפשרת ניהול רכש בראש שקט ומכל מקום. המערכת פועלת בסביבת WEB וניתן להיכנס מכל מכשיר ומכל מקום לאישורי הרכש השונים.
מעוניינים להצטרף לאחד מהמודולים המתקדמים שלנו? לחצו כאן >
לקבלת עידכונים שוטפים על השירותים שלנו לחצו כאן >