חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כך תנהלו משא ומתן עם ספקים ולקוחות

כל עסקה טובה, בה שני הצדדים יוצאים מורווחים, חייבת לעבור משא ומתן. הנה מספר טיפים שיעזרו לכם לעשות את העסקה הטובה ביותר בשבילכם

1. שימו את עצמכם בנעליים של האחר – לפני שניגשים לדיון, נסו להבין מה הצד השני יכול להרוויח מהעסקה ואיך אתם יכולים להרוויח. אם יש קושי, חשוב לתשאל את הצד השני ולהקשיב לו, כדי להגיע לפתרון האופטימלי לשני הצדדים.

2. מוניטין מעל הכל – לא כדאי לסכן הכל בשביל עסקה אחת. זכרו – המוניטין שלכם הוא מעל הכל. אל תסכימו לעסקה שעלולה לסכן את שמכם הטוב. לכן, גם בעת המשא ומתן, שמרו על שפה נאותה ואל תזלזלו במי שמולכם. אם לספק או ללקוח תהיה ביקורת כלפיכם, היו בטוחים שהיא תגיע במהרה גם לאנשים אחרים.

3. הציגו את הצד שלכם – מי שמולכם מתקשה להבין אתכם ואת המניעים שלכם? נסו להציג ולשקף את הצד שלכם בעסקה, מה חשיבותו, מה הוא יכול להרוויח מזה ולמה אתם לא מוכנים לקבל פשרות נוספות. עשו זאת בנועם והיו הוגנים והגונים.

4. הציעו שיתופי פעולה נוספים בהמשך – זיכרו, אם לצד השני יש אינטרס לשמור עימכם על קשר טוב, הוא יהיה מוכן ויוכל להתפשר על דברים מסוימים. אם יש תלות הדדית בין שני ספקים או בין ספק ללקוח, ישנה מוטיבציה גבוהה יותר לעשות עסקאות שישתלמו יותר לשני הצדדים.

 

חזרה לעמוד מאמרים מקצועיים >

משא ומתן חשבשבת מערכת ERP